M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

If you have a game you want to play on the forum, you can do so here.
Forum rules
This is an area for forum games. Please note that to support mafia games players cannot edit their own posts in this forum. Off Topic threads will be relocated or deleted. Issues taking place in forum games should be dealt with by respective game GMs and escalated to the moderators only if absolutely necessary.
Message
Author
TheFlyingBoat
Posts: 1736
Joined: Sat Apr 11, 2020 10:24 pm
Karma: 2397

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3921 Post by TheFlyingBoat » Tue Jan 25, 2022 8:51 am

ghug wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:18 am
TheFlyingBoat wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:15 am
Maniac wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:13 am



Oh man, the clues were there again and I missed them.

Does Durga use contractions in town games? Kinda need that in order to prove this was meaningful
Lol that's not a place where anyone would use a contraction.
agreed on the latter but the former I feel would be made less clunky with a wouldn't. Actually why am I bothering with Maniac's thing... :lol:
1

BobMcBob
Posts: 3015
Joined: Mon Feb 11, 2019 6:28 am
Location: Also Not Austalia
Karma: 2000

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3922 Post by BobMcBob » Tue Jan 25, 2022 8:58 am

BusinessLamp wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:48 am
Chaqa wrote:
Tue Jan 25, 2022 7:10 am
This is roughly where I rank everyone in likelihood from town to scum:

Chaqa
ghug
Bonatogether
TheFlyingBoat
Jamiet99uk
BobMcBob
rdrivera2005
DemonRHK
Donny Dude
goldfinger0303
kgray
damo666
BusinessLamp
Maniac
Vecna
Hellenic Riot

It's not exact, but seems about right.
i lowkey don't understand how you can see me as a scum possibility after Durga's flip. sure my voting pattern might be shit, but there's just no way this is what a me/Durga scum team looks like, lmao. I guess you all don't know us well enough but she was so excited for me to be playing this, and if we're on the same team and are scum together she doesn't just bow out like that. And I wouldn't just let her die, either. The entire last night phase would've been full of hare-brained schemes being planned in the scum chat and throwing random shit at the wall to see what sticks. she would've had more fight. counter-argument to this would be it allows me to claim this, but in no world would i choose this path, this is a game for fun. if my closest friend is on my team i'm not going to let her die for a chance at cred. lol.

not to mention that celaph was buddying me the whole time (and it worked... whoops). i just don't see how their interactions w/r/t me lend themselves to me being seen as on a team with them at all.
I feel like this has some real weight to it. I would expect exactly what he's saying if he and durga were scum together.
4

Maniac
Bronze Donator
Bronze Donator
Posts: 1722
Joined: Sun Dec 31, 2017 12:20 am
Location: https://www.parliament.uk/
Karma: 1037

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3923 Post by Maniac » Tue Jan 25, 2022 9:13 am

TheFlyingBoat wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:51 am
ghug wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:18 am
TheFlyingBoat wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:15 am


Does Durga use contractions in town games? Kinda need that in order to prove this was meaningful
Lol that's not a place where anyone would use a contraction.
agreed on the latter but the former I feel would be made less clunky with a wouldn't. Actually why am I bothering with Maniac's thing... :lol:
It’s not my thing really. I’m just interested in finding minute tells. I play a lot of poker and little tells can be profitable. Whether or not this one translates into a tell for this game is yet to be seen. Here is a quick article about avoiding contractions…

https://www.inc.com/jonathan-alpert/how ... lying.html
2

BusinessLamp
Posts: 739
Joined: Fri Jan 07, 2022 4:41 am
Karma: 1769

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3924 Post by BusinessLamp » Tue Jan 25, 2022 9:16 am

Maniac wrote:
Tue Jan 25, 2022 9:13 am
TheFlyingBoat wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:51 am
ghug wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:18 am


Lol that's not a place where anyone would use a contraction.
agreed on the latter but the former I feel would be made less clunky with a wouldn't. Actually why am I bothering with Maniac's thing... :lol:
It’s not my thing really. I’m just interested in finding minute tells. I play a lot of poker and little tells can be profitable. Whether or not this one translates into a tell for this game is yet to be seen. Here is a quick article about avoiding contractions…

https://www.inc.com/jonathan-alpert/how ... lying.html
what little tells have you found most effective to track in poker? Been thinking of getting back into it
2

damo666
Posts: 11276
Joined: Sun Dec 31, 2017 1:04 am
Location: London
Karma: 3971

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3925 Post by damo666 » Tue Jan 25, 2022 9:23 am

The biggest tell is bet sizing.
2

damo666
Posts: 11276
Joined: Sun Dec 31, 2017 1:04 am
Location: London
Karma: 3971

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3926 Post by damo666 » Tue Jan 25, 2022 9:25 am

Maniac wrote:
Tue Jan 25, 2022 9:13 am
TheFlyingBoat wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:51 am
ghug wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:18 am


Lol that's not a place where anyone would use a contraction.
agreed on the latter but the former I feel would be made less clunky with a wouldn't. Actually why am I bothering with Maniac's thing... :lol:
It’s not my thing really. I’m just interested in finding minute tells. I play a lot of poker and little tells can be profitable. Whether or not this one translates into a tell for this game is yet to be seen. Here is a quick article about avoiding contractions…

https://www.inc.com/jonathan-alpert/how ... lying.html
Maniac using two contractions here to 'prove' he's town. Lol.
2

damo666
Posts: 11276
Joined: Sun Dec 31, 2017 1:04 am
Location: London
Karma: 3971

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3927 Post by damo666 » Tue Jan 25, 2022 9:26 am

HR Vecna and Bona hanging out in scumchat?
2

BusinessLamp
Posts: 739
Joined: Fri Jan 07, 2022 4:41 am
Karma: 1769

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3928 Post by BusinessLamp » Tue Jan 25, 2022 9:42 am

damo666 wrote:
Tue Jan 25, 2022 9:25 am
Maniac wrote:
Tue Jan 25, 2022 9:13 am
TheFlyingBoat wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:51 am


agreed on the latter but the former I feel would be made less clunky with a wouldn't. Actually why am I bothering with Maniac's thing... :lol:
It’s not my thing really. I’m just interested in finding minute tells. I play a lot of poker and little tells can be profitable. Whether or not this one translates into a tell for this game is yet to be seen. Here is a quick article about avoiding contractions…

https://www.inc.com/jonathan-alpert/how ... lying.html
Maniac using two contractions here to 'prove' he's town. Lol.
Idk... he said "here is" and not "here's"
2

damo666
Posts: 11276
Joined: Sun Dec 31, 2017 1:04 am
Location: London
Karma: 3971

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3929 Post by damo666 » Tue Jan 25, 2022 10:03 am

BusinessLamp wrote:
Tue Jan 25, 2022 9:42 am
damo666 wrote:
Tue Jan 25, 2022 9:25 am
Maniac wrote:
Tue Jan 25, 2022 9:13 am


It’s not my thing really. I’m just interested in finding minute tells. I play a lot of poker and little tells can be profitable. Whether or not this one translates into a tell for this game is yet to be seen. Here is a quick article about avoiding contractions…

https://www.inc.com/jonathan-alpert/how ... lying.html
Maniac using two contractions here to 'prove' he's town. Lol.
Idk... he said "here is" and not "here's"
Oh! He's scum, he's scum!
3

Maniac
Bronze Donator
Bronze Donator
Posts: 1722
Joined: Sun Dec 31, 2017 12:20 am
Location: https://www.parliament.uk/
Karma: 1037

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3930 Post by Maniac » Tue Jan 25, 2022 10:30 am

damo666 wrote:
Tue Jan 25, 2022 10:03 am
BusinessLamp wrote:
Tue Jan 25, 2022 9:42 am
damo666 wrote:
Tue Jan 25, 2022 9:25 am


Maniac using two contractions here to 'prove' he's town. Lol.
Idk... he said "here is" and not "here's"
Oh! He's scum, he's scum!
Damn it. Hoisted by my own petard
2

BobMcBob
Posts: 3015
Joined: Mon Feb 11, 2019 6:28 am
Location: Also Not Austalia
Karma: 2000

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3931 Post by BobMcBob » Tue Jan 25, 2022 10:39 am

The 4 remaining scum are all the non-posters this phase, game solved.
1

Maniac
Bronze Donator
Bronze Donator
Posts: 1722
Joined: Sun Dec 31, 2017 12:20 am
Location: https://www.parliament.uk/
Karma: 1037

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3932 Post by Maniac » Tue Jan 25, 2022 10:49 am

BobMcBob wrote:
Tue Jan 25, 2022 10:39 am
The 4 remaining scum are all the non-posters this phase, game solved.
What? How many scum do you think there is?
2

Jamiet99uk
Posts: 20480
Joined: Sat Dec 30, 2017 11:42 pm
Location: Durham, UK
Karma: 13501
Contact:

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3933 Post by Jamiet99uk » Tue Jan 25, 2022 11:33 am

Maniac wrote:
Tue Jan 25, 2022 5:37 am
Well played catching Durga

This kill makes HR more likely to be scum and Durga saw no reason to save herself as scum!hR was the counter wagon
Maniac is Town.
2

kgray
Site Moderator
Site Moderator
Posts: 7663
Joined: Tue Nov 27, 2018 5:34 pm
Karma: 4792

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3934 Post by kgray » Tue Jan 25, 2022 12:35 pm

ghug wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:15 am
goldfinger0303 wrote:
Tue Jan 25, 2022 7:46 am
TheFlyingBoat wrote:
Tue Jan 25, 2022 7:39 am


Vecna in your town core? Would love to hear that explanation
At the very bottom. And its utterly dependent upon my hypothesis of Durga's posts regarding Fox on D1 being an attempt to buddy a town! Fox
Durga wrote:
Tue Jan 18, 2022 5:20 pm


I just feel like fox is such an easy miskill. I don't really remember celaph's meta and maybe he's just rusty but he's been pretty low key so far.
It's only like 3 or so posts. Not much to go off of. And the kicker is that she defended celaph in the same post, so I might be entirely off-base. But would she really be so brazen in defending so many of her scum buddies at once? Other than that though, it's just a hunch on Vecna.
I actually low key agree with this. Not necessarily a buddy, but I think durga's more self-conscious about defending a teammate.
And yet she straight up shot down an HR wagon at least twice and he’s still your top scumread?
2

BobMcBob
Posts: 3015
Joined: Mon Feb 11, 2019 6:28 am
Location: Also Not Austalia
Karma: 2000

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3935 Post by BobMcBob » Tue Jan 25, 2022 12:36 pm

Maniac wrote:
Tue Jan 25, 2022 10:49 am
BobMcBob wrote:
Tue Jan 25, 2022 10:39 am
The 4 remaining scum are all the non-posters this phase, game solved.
What? How many scum do you think there is?
Four
1

kgray
Site Moderator
Site Moderator
Posts: 7663
Joined: Tue Nov 27, 2018 5:34 pm
Karma: 4792

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3936 Post by kgray » Tue Jan 25, 2022 12:36 pm

TheFlyingBoat wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:15 am
Maniac wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:13 am
Durga wrote:
Mon Jan 17, 2022 2:25 pm
I would not be opposed to killing RHK. Although I have more faith in him eventually participating than I did for meme.

Oh man, the clues were there again and I missed them.
Durga wrote:
Wed Jan 19, 2022 10:25 pm


He could also have not been properly following the thread
Does Durga use contractions in town games? Kinda need that in order to prove this was meaningful
Is this a joke?
2

kgray
Site Moderator
Site Moderator
Posts: 7663
Joined: Tue Nov 27, 2018 5:34 pm
Karma: 4792

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3937 Post by kgray » Tue Jan 25, 2022 12:38 pm

BusinessLamp wrote:
Tue Jan 25, 2022 8:48 am
Chaqa wrote:
Tue Jan 25, 2022 7:10 am
This is roughly where I rank everyone in likelihood from town to scum:

Chaqa
ghug
Bonatogether
TheFlyingBoat
Jamiet99uk
BobMcBob
rdrivera2005
DemonRHK
Donny Dude
goldfinger0303
kgray
damo666
BusinessLamp
Maniac
Vecna
Hellenic Riot

It's not exact, but seems about right.
i lowkey don't understand how you can see me as a scum possibility after Durga's flip. sure my voting pattern might be shit, but there's just no way this is what a me/Durga scum team looks like, lmao. I guess you all don't know us well enough but she was so excited for me to be playing this, and if we're on the same team and are scum together she doesn't just bow out like that. And I wouldn't just let her die, either. The entire last night phase would've been full of hare-brained schemes being planned in the scum chat and throwing random shit at the wall to see what sticks. she would've had more fight. counter-argument to this would be it allows me to claim this, but in no world would i choose this path, this is a game for fun. if my closest friend is on my team i'm not going to let her die for a chance at cred. lol.

not to mention that celaph was buddying me the whole time (and it worked... whoops). i just don't see how their interactions w/r/t me lend themselves to me being seen as on a team with them at all.
Yes, agreed. I also don’t understand how I’m not near the top of everyone’s towncore now that celaph and Durga flipped scum and I pushed both of them.
3

kgray
Site Moderator
Site Moderator
Posts: 7663
Joined: Tue Nov 27, 2018 5:34 pm
Karma: 4792

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3938 Post by kgray » Tue Jan 25, 2022 12:39 pm

Jamiet99uk wrote:
Tue Jan 25, 2022 11:33 am
Maniac wrote:
Tue Jan 25, 2022 5:37 am
Well played catching Durga

This kill makes HR more likely to be scum and Durga saw no reason to save herself as scum!hR was the counter wagon
Maniac is Town.
oh my fucking god
2

damo666
Posts: 11276
Joined: Sun Dec 31, 2017 1:04 am
Location: London
Karma: 3971

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3939 Post by damo666 » Tue Jan 25, 2022 12:44 pm

BobMcBob wrote:
Tue Jan 25, 2022 12:36 pm
Maniac wrote:
Tue Jan 25, 2022 10:49 am
BobMcBob wrote:
Tue Jan 25, 2022 10:39 am
The 4 remaining scum are all the non-posters this phase, game solved.
What? How many scum do you think there is?
Four
5-2=3
2

damo666
Posts: 11276
Joined: Sun Dec 31, 2017 1:04 am
Location: London
Karma: 3971

Re: M72 - “Echoes of Evelyn” - Game Thread [HIDDEN]

#3940 Post by damo666 » Tue Jan 25, 2022 12:47 pm

Jamiet99uk wrote:
Tue Jan 25, 2022 11:33 am
Maniac wrote:
Tue Jan 25, 2022 5:37 am
Well played catching Durga

This kill makes HR more likely to be scum and Durga saw no reason to save herself as scum!hR was the counter wagon
Maniac is Town.
Yep. Bona HR and Vecna are the remaining scum.
2

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 10 guests