Finished: 11 AM Sat 27 May 17 UTC
I want to get better.
1 day /phase
Pot: 50 D - Autumn, 2003, Finished
1 excused missed turn
Game won by Kugs (1782 D)
26 Apr 17 UTC Autumn, 1997: Glad there's some feedback
26 Apr 17 UTC Autumn, 1997: So I guess no one knows or understands what a pause is
26 Apr 17 UTC Autumn, 1997: Well no sense in pausing it while you're still here :P
26 Apr 17 UTC Autumn, 1997: Okay agreed but if people don't pause it when I'm gone thru I get screwed. So asking about it in advanced, I'm being prepared. I don't get why people can't respond and agree to doing it
27 Apr 17 UTC Spring, 1998: I've even set a little reminder on my phone...
27 Apr 17 UTC Spring, 1998: Thanks
02 May 17 UTC Spring, 1999: Just to be clear, are we voting pause today?
02 May 17 UTC Spring, 1999: Yes please
04 May 17 UTC Autumn, 1999: I'm leaving tomorrow morning, I expect everyone that hasn't already clicked pause to do so immediately
04 May 17 UTC Autumn, 1999: New england player here, and yeah kugs I voted to pause.
04 May 17 UTC Autumn, 1999: Can y'all kill me first...
04 May 17 UTC Autumn, 1999: Thank you sir and yeah the game should pause after this phase with the eliminations and everyone else voting pause. Hey corey I'll be more than happy to kill you haha
07 May 17 UTC Spring, 2000: Everyone can vote unpause now, I'm back
09 May 17 UTC Spring, 2000: England, why aren't you voting unpause?
09 May 17 UTC Spring, 2000: Also, ukraine, why did you remove your unpause vote?
10 May 17 UTC Spring, 2000: I honestly dont know what happened to my vote, I voted to unpause like 3 days ago.
10 May 17 UTC Spring, 2000: It's all good, I just tried messaging you to make sure you knew it wasn't even though something ants the play
11 May 17 UTC Spring, 2000: Oh know Britain might miss out again, not new Britain
17 May 17 UTC Autumn, 2001: Let us all join together and fight Turkey.
17 May 17 UTC Autumn, 2001: Let us all join together and fight Turkey.
17 May 17 UTC Autumn, 2001: But I can't fight myself
17 May 17 UTC Autumn, 2001: Waiting for you to submit orders ukraine
18 May 17 UTC Spring, 2002: So what happens now?
18 May 17 UTC Spring, 2002: Not sure what you're referring to
21 May 17 UTC Autumn, 2002: I have just missed the time slot.
21 May 17 UTC Autumn, 2002: I am really dead now.
21 May 17 UTC Autumn, 2002: Just 15 minutes too late.
21 May 17 UTC Autumn, 2002: Just 15 minutes too late.
21 May 17 UTC Autumn, 2002: Just too late.
21 May 17 UTC Autumn, 2002: Should have put in moves earlier and saved them, you can always go back and change them but better to have something in than nothing
22 May 17 UTC Autumn, 2002: Lol I feel for you Ukraine!
22 May 17 UTC Autumn, 2002: Turkey good tip but I completely forgot about the game, until it was too late. But thanks though Turkey and France.
22 May 17 UTC Autumn, 2002: We should all vote draw!
22 May 17 UTC Autumn, 2002: Lol yeah we should! I mean technically we all get our bets back anyways though so it doesn't matter how the game finishes.
22 May 17 UTC Autumn, 2002: Yeah everyone knows that won't happen
22 May 17 UTC Autumn, 2002: And you're welcome ukraine, that does happen sometimes but no way this late in the game, no matter what side I was on, you can't draw
24 May 17 UTC Spring, 2003: Good thing I checked my orders again, I filled out half my orders, drunk at the bar and my phone was dying. Almost screwed the pooch on thisnone
24 May 17 UTC Spring, 2003: Damn. I was at the bar getting you smashed so you would let me live
24 May 17 UTC Spring, 2003: I'm glad we got to meet and your name makes sense now haha
24 May 17 UTC Spring, 2003: You mean I paid you for nothing, Mogul?!
24 May 17 UTC Spring, 2003: You must be loaded because that tab was ridiculous
25 May 17 UTC Spring, 2003: Yeah of course. I don't have the gold sponsorship for WebDip because I'm the founder and creator of diplomacy.
25 May 17 UTC Spring, 2003: Really?
25 May 17 UTC Spring, 2003: Definitely not. Plus if I'm the creator of the game, you'd think id be much better than a pleb with 90 points to his name.
25 May 17 UTC Spring, 2003: Hey man, you could be in incognito
25 May 17 UTC Yeah doing an Undercover Boss type of thing
25 May 17 UTC Good show
26 May 17 UTC Well in Kugs! Makes it easier when everyone gives up, hey ;)
26 May 17 UTC Yes it does but that also had you join the game
26 May 17 UTC Yes it does but that also had you join the game

Start Backward Open large map Forward End

Turkey
Kugs (1782 D)
Won. Bet: 5 D, won: 5 D
33 supply-centers, 30 units
Poland
Kench (1241 D)
Survived. Bet: 0 D
24 supply-centers, 22 units
France
Icy Mogul (0 D X)
Survived. Bet: 5 D
4 supply-centers, 6 units
Britain
sandyshu47 (512 D)
Survived. Bet: 0 D
2 supply-centers, 3 units
Ukraine
Survived. Bet: 0 D
1 supply-centers, 1 units
Russia
WolfpackCorey (1654 D)
Defeated. Bet: 0 D
Spain
Ansgar (420 D)
Defeated. Bet: 0 D
Italy
Carson20 (197 D)
Defeated. Bet: 0 D
Egypt
Keerthiblr19 (100 D)
Defeated. Bet: 5 D
Germany
Farenheit (0 D X)
Defeated. Bet: 0 D
Civil Disorders
conornb (100 D)Poland (Autumn, 1994) with 3 centres.
Keerthiblr19 (100 D)Egypt (Autumn, 1998) with 0 centres.
Saria (100 D)Russia (Autumn, 1994) with 5 centres.
Jinshoozi (100 D)Spain (Autumn, 1997) with 1 centres.
Patrickm12311 (100 D)Ukraine (Spring, 2001) with 8 centres.
Stockey1 (5 D X)Britain (Autumn, 1999) with 6 centres.
blandie (100 D)Italy (Spring, 1995) with 6 centres.
smurpjy19 (100 D)Germany (Autumn, 1997) with 2 centres.
diplomact (100 D)Italy (Spring, 1996) with 3 centres.
Archive: Orders - Maps - Messages