Congratulations to xorxes for winning both the FvA and GvI 1v1 tournaments, as well as VillageIdiot for placing third in the Nexus Diplomacy tournament!

Finished: 07 AM Fri 10 Jun 16 UTC
Only the brave 3
10 minutes /phase
Pot: 50 D - Autumn, 7, Finished
The Ancient Mediterranean, Draw-Size Scoring
1 excused missed turn
Game drawn
09 Jun 16 UTC Autumn, 5: ^^We have a written confession from Egypt above. ^^
09 Jun 16 UTC Autumn, 5: our hieroglyphics don't even have a word for "bunny genocide"! The gods must be warring among themselves.
09 Jun 16 UTC Autumn, 5: Seems like a confession to me:
01:52 PM seems good to me. then i'm out for lunch.
09 Jun 16 UTC Autumn, 5: xD
09 Jun 16 UTC Autumn, 5: The problem with 10 min/phase is that you have to wait 10 mins for some AFK nub to leave.
09 Jun 16 UTC Autumn, 5: true. but then i actually get work done when i'm ... at work :|
09 Jun 16 UTC Autumn, 5: LOL. No wonder you want a draw when you could win this thing.
09 Jun 16 UTC Autumn, 5: Too bad were going to have to wait another 10 minutes for Rome to go AFK again so he will leave.
09 Jun 16 UTC Spring, 6: 29 minutes and 18 seconds ago we lost contact with Rome. We currently have little hope of re-establishing contact with Rome. Meanwhile we shall order a search party to look for Rome.
09 Jun 16 UTC Spring, 6: Meanwhile Egypt and Carthage are in a battle for most points with Egypt currently leading 244 - 240.
09 Jun 16 UTC Spring, 6: Did Rome's transponders have a malfunction? We won't know unless we recover Rome's black box. Join us at 1:13PM on this station for updates!
09 Jun 16 UTC Spring, 6: Don't we need 269 to secure the nomination?
09 Jun 16 UTC Spring, 6: LOL yea only California left.
09 Jun 16 UTC Spring, 6: oh cali
09 Jun 16 UTC Spring, 6: wow it's going to take at least ten years to get a navy to california.
09 Jun 16 UTC Spring, 6: Currently Carthage leads 81-19 in California.
09 Jun 16 UTC Spring, 6: Breaking News!: Independent Party takes 60% of the vote. Vote Draw when turn is over Greece.
09 Jun 16 UTC Autumn, 6: looks like rome is still here
09 Jun 16 UTC Autumn, 6: TIL: Leptis = California
09 Jun 16 UTC Autumn, 6: Leptis is indeed California.
09 Jun 16 UTC Autumn, 6: Sorry guys had to go for a lil bit. Things didn't go too bad in my absense.
09 Jun 16 UTC Autumn, 6: God Damn You Rome if you wanna go AFK then fucking go AFK don't come back and screw us.
09 Jun 16 UTC Autumn, 6: lol for real
09 Jun 16 UTC Spring, 7: For some reason I don't wanna draw this turn. But I'll Draw this turn. As long as you respond to this...
09 Jun 16 UTC Spring, 7: do it plz
09 Jun 16 UTC Spring, 7: yea why not draw
09 Jun 16 UTC Spring, 7: i gotta clean lol
09 Jun 16 UTC Spring, 7: Clean?
09 Jun 16 UTC Spring, 7: You gotta clean out Egypt with me? xD.
09 Jun 16 UTC Spring, 7: Man Egypt you look Filthy. You have sand all over your body.
09 Jun 16 UTC Spring, 7: come on don't be that guy
09 Jun 16 UTC Spring, 7: What guy?
09 Jun 16 UTC Spring, 7: It was just a joke don't take it so seriously.
09 Jun 16 UTC Spring, 7: haha watch rome come back 50 seconds from now.
09 Jun 16 UTC I've put you guys under enough torture so I'm voting 'Draw'.
09 Jun 16 UTC NOOO NOT THE INTERNET I HAVEN'T DRAWED YET!!!
09 Jun 16 UTC Damn you internet why, why why?
09 Jun 16 UTC Just kidding voting 'Draw' now!
09 Jun 16 UTC finally! thank you.
09 Jun 16 UTC And Egypt edges out Carthage 261-257.
09 Jun 16 UTC Congress shall decide who wins. As the Independent Party claims 18 votes to prevent anyone from winning.
09 Jun 16 UTC GG Everyone! Nice job Egypt & Greece! You guys played pretty good.
09 Jun 16 UTC Hey look at that were only 45 ranks apart from each other.
09 Jun 16 UTC I've played 59 more games though.
09 Jun 16 UTC Roughly 3.2 times more games than Egypt.
09 Jun 16 UTC No sense of sportsmanship not a single 'GG'.
09 Jun 16 UTC If Old Carthage hadn't gone AFK Carthage probably would of defeated Egypt and soloed.
09 Jun 16 UTC In reality are total number of points is 281-272 Egypt.
09 Jun 16 UTC i left for lunch, sorry. gg everyone. thanks chipperock for taking over carthage for the draw.
09 Jun 16 UTC Yea NP. Sorry I held out.

Start Backward Open large map Forward End

Egypt
teacon7 (306 D)
Drawn. Bet: 10 D, won: 17 D
13 supply-centers, 12 units
Greece
meloo (107 D)
Drawn. Bet: 10 D, won: 17 D
9 supply-centers, 9 units
Carthage
ChippeRock (2344 D)
Drawn. Bet: 0 D, won: 17 D
8 supply-centers, 7 units
Rome
pompil (100 D)
Resigned. Bet: 10 D
4 supply-centers, 3 units
Persia
akshu0919 (291 D)
Defeated. Bet: 10 D
Civil Disorders
pompil (100 D)Rome (Autumn, 6) with 4 centres.
akshu0919 (291 D)Persia (Autumn, 5) with 0 centres.
The_Spanish (100 D)Carthage (Spring, 5) with 8 centres.
Archive: Orders - Maps - Messages