Join or create a team of excellent players and try your luck in the 2021 World Cup! Sign ups close at the end of November.

Registration for the virtual World Diplomacy Championship played on Backstabbr can be found here.

Finished: 10 PM Wed 17 Jul 13 UTC
Welcome to the Gern
5 minutes /phase
Pot: 140 D - Spring, 1910, Finished
Classic, Anonymous players, Survivors-Win Scoring
1 excused missed turn
Game drawn
17 Jul 13 UTC Autumn, 1908: No.
17 Jul 13 UTC Autumn, 1908: I haven't played F2F Diplomacy since Middle school
17 Jul 13 UTC Autumn, 1908: last game was almost 10 years ago now, I think
17 Jul 13 UTC Autumn, 1908: well, you're missing out, you should go to one. especially considering that fact that you know your shit tactically
17 Jul 13 UTC Autumn, 1908: In a tabletop I'd say Germany would probably wind up with the solo...but do we want to play for another 2 hours?
17 Jul 13 UTC Autumn, 1908: he said some " i aint even done that shit since midele schol"
17 Jul 13 UTC Autumn, 1908: I actually don't think I could solo in this position.
17 Jul 13 UTC Autumn, 1908: Pulling my draw vote until France's elim; hopefully only another 10 minutes or so
17 Jul 13 UTC Autumn, 1908: I suppose a draw would be fine, if everyone else wants it.
17 Jul 13 UTC Autumn, 1908: Never mind.
17 Jul 13 UTC Spring, 1909: boy austria REALLY wants this game to end!
17 Jul 13 UTC Spring, 1909: Alright, we'll all scramble around until then.
17 Jul 13 UTC Spring, 1909: Only reason I want to stop is that I want to eat. I could go another few hours.
17 Jul 13 UTC Spring, 1909: I'm pretty much in the same place I was 7 years ago
17 Jul 13 UTC Spring, 1909: Damn it, now I'm hungry.
17 Jul 13 UTC Spring, 1909: Hungry - Hungary har har har
17 Jul 13 UTC Spring, 1909: Hit ready
17 Jul 13 UTC Spring, 1909: I just want to see who Al was. Don't ruin the surprise.
17 Jul 13 UTC Spring, 1909: I can never resist that one.
17 Jul 13 UTC Autumn, 1909: 1910 is when the game just starts to get interesting - very fluid, very unpredictible. anything is possible.
17 Jul 13 UTC Autumn, 1909: Like a possible Russian fleet in the Aegean?
17 Jul 13 UTC Autumn, 1909: Never thought I'd say this, but Paris seems to be pretty solidly protected by the Germans here Italy.
17 Jul 13 UTC Autumn, 1909: Yes: We come as liberators, as defenders of the free french people.
17 Jul 13 UTC Autumn, 1909: Please finalize orders all. I just want this to end.
17 Jul 13 UTC Autumn, 1909: We only ask 20% of the annual income of everyone in France.
17 Jul 13 UTC Autumn, 1909: I'm taking 40% of all Armenian wages.
17 Jul 13 UTC Autumn, 1909: Nevermind...that was about right hahaha
17 Jul 13 UTC Autumn, 1909: Everyone put in your guesses for Al
17 Jul 13 UTC Autumn, 1909: I guess England... MAYBE Austria.
17 Jul 13 UTC Autumn, 1909: Austria's an interesting guess. I wouldn't be totally shocked
17 Jul 13 UTC Autumn, 1909: Can we throw that draw vote back up now while I still have a little dignity left? Before this rogue German army rapes and pillages all my peoples?
17 Jul 13 UTC Autumn, 1909: AI? there was an AI in this game?
17 Jul 13 UTC Yeah, draw it Germany
17 Jul 13 UTC Pardon?
17 Jul 13 UTC Oh shit. Al wasn't even in here
17 Jul 13 UTC GG everybody.
17 Jul 13 UTC Now THAT is a surpsie.
17 Jul 13 UTC No Al?!
17 Jul 13 UTC Very nice guys. Had a fun night.
17 Jul 13 UTC GG ALL
17 Jul 13 UTC Haha, how would an AI be talking to everyone?
17 Jul 13 UTC hamster, we have to stop meeting like this. We always fight.
17 Jul 13 UTC Thanks Austria! Well done. Play again
17 Jul 13 UTC not an A.I., it's a guy named AL
17 Jul 13 UTC I know, we need to go watch a sad movie and cry together
17 Jul 13 UTC There's a very slight difference between I and l in this font. llllllll IIIIIIIIIIIII
17 Jul 13 UTC hahaha, gotcha. I shall keep my eyes open for this mythical AL
17 Jul 13 UTC Yeah keep a lookout for me in games, nice to have some good natured players
17 Jul 13 UTC Damn, you guys have a ton loot, I've got a lot of work to do apparently.
17 Jul 13 UTC You played well. I would have expected at least a couple hundred from you.

Start Backward Open large map Forward End

Germany
Jowe (954 D)
Drawn. Bet: 20 D, won: 35 D
12 supply-centers, 12 units
Italy
thehamster (3263 D)
Drawn. Bet: 20 D, won: 35 D
9 supply-centers, 9 units
Russia
Chaqa (4027 D (B))
Drawn. Bet: 20 D, won: 35 D
8 supply-centers, 8 units
Austria
Zangeif (100 D)
Drawn. Bet: 20 D, won: 35 D
5 supply-centers, 5 units
England
Landru428 (160 D)
Defeated. Bet: 20 D
France
Astrogation (231 D)
Defeated. Bet: 20 D
Turkey
Defeated. Bet: 20 D
Civil Disorders
hattrickjoel454 (134 D)Turkey (Spring, 1903) with 3 centres.
Archive: Orders - Maps - Messages